Het eilandleven

2 april 2017 - Bangkok, Thailand

We besluiten naar Koh Tao te gaan. Dit eiland staat bekend om het duiken en dan vooral voor het behalen van je duikbrevet. Het stikt er van de duikscholen en het is lastig om een keuze te maken. Iets met appels en peren vergelijken....
Milou wil niet duiken en Erwin kiest daarom voor een grote duikschool die een eigen zwembad heeft en waar we in een mooi bamboehutje verblijven.
En zo brengt Milou de dagen door aan het zwembad met fruitshakes, ice koffies en af en toe een massage.
Erwin doet na zijn opfriscursus een aantal fundives voordat hij aan zijn advanced begint. Bij zijn advanced leert hij onder andere om te navigeren tijdens het duiken, doet hij een wrakduik en een nachtduik. Vooral de nachtduik was erg bijzonder. Je zwemt met een zaklamp en ziet hele andere vissen en fluorescerend plankton.

De laatste tien dagen van onze reis in Thailand besluiten we een aantal eilanden te bezoeken. Maar met zoveel eilanden is het best lastig om een keuze te maken. We willen natuurlijk het mooiste eiland, met het blauwste water, de witste stranden, zonder toeristen maar wel met het gemak van restaurants en mooie hotels. Nou, dat eiland bestaat niet. Op de meeste eilanden is het druk en stikt het van de tourbureaus. De wat meer verlaten eilandjes zijn moeilijk te bereiken, hebben geen pinautomaten en geen stroomnetwerk.

We vertrekken naar Koh Lanta. Een eiland die nog niet ontdekt is door het massatoerisme maar het is toch al wel redelijk druk vinden wij.
We verblijven op een mooi ´resort´ met vanaf ons zwembad uitzicht op de zee. We huren een scooter en rijden de verschillende stranden af. Op de stranden zitten zeer agressieve apen die het voorzien hebben op de spullen van de toeristen. Elke dag worden er wel mensen gebeten weet een werknemer ons te vertellen en we liggen dus continue met één oog open en een stok binnen handbereik.
Het weer slaat helaas om en de regen komt elke middag met bakken uit de lucht vallen. Maar dan ook echt met bakken. Het restaurant waar we schuilen heeft een dak gemaakt van gedroogde bladeren en de regen komt er dwars doorheen zetten. Straten staan blank en winkels sluiten hun deuren. Niet echt het eilandleven wat we verwacht hadden ;)

Voordat we Thailand achter ons laten gaan we nog een paar dagen naar Ao Ngan, een plaats vlak bij Krabi. Hier heb je super mooie stranden die omgeven worden door grote rotsen. Het weer is hier een stuk beter. Het blijft droog tot het einde van de middag wat ons de tijd geeft om de stranden te bekijken en met de scooter de binnenlanden te verkennen.

De maand is voorbij gevlogen. Het droge noorden waar je de Thaise cultuur nog echt proeft, de natuur en de vriendelijke mensen. Het toeristische natte zuiden met zijn mooie eilanden.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Cary en marjon:
    22 april 2017
    Lieve Milou van harte gefeliciteerd met je verjaardag dikke kus
  2. Erwin en Milou:
    24 april 2017